שלום אורח, התחבר
חיפוש מאמן אישי:
לקבלת ייעוץ אישי

תחומי יעוץ

תחומי אימון

תחומי עו"ד

זמינים לייעוץ

יניב הירש / זה כלכלי

לפרטים ויצירת קשר

מאמנת אישית זוגית ומשפחתית

לפרטים ויצירת קשר

שיווק – נשמת אפו של כל עסק?

האם ללמוד את רזי המקצוע או להפקידו בידיים מקצועיות?

 
בתשתיתו של כל עסק מצליח יש תמיד מערכת שיווק יעילה, אשר אינה קופאת על השמרים. גם עסק בתחילת דרכו, גם עסק ותיק ומשגשג צריכים להיות תמיד דינמיים מבחינת השיווק: להתפתח ולהיחשף באופן מתמיד בפני לקוחות פוטנציאליים. לכן עולה השאלה – האם בעל העסק ו/או מנהלו צריכים להיות אמונים על מלאכת השיווק, או שמא, עדיף להפקיד מלאכה זו בידיים מנוסות ומיומנות של איש שיווק מקצועי?
 
כשמדובר בחברות גדולות, לרוב עבודת השיווק נעשית במיקור חוץ, או לפחות בשיתוף פעולה עם גורם חיצוני ומקצועי, אשר מקפיד על התאמת הקו השיווקי לצורכי החברה המשתנים, ועל ביצועו. אולם חשוב שהעומדים בראשו של כל עסק, גדול כקטן, יהיו מעורים ומעורבים בתהליכי השיווק השונים, יבינו את האסטרטגיות ויהיו חלק מגיבוש הקונספט השיווקי והקו המנחה.
 

מתי כדאי לנהל את השיווק לבד?

במקרים מסוימים יש מקום לשקול ניהול פנימי ועצמאי של השיווק. למשל עסק קטן בעל צרכים שיווקיים פשוטים יחסית, או עסק שאחד מעובדיו, מנהליו הוא בעל רקע הולם בשיווק, או בעל ניסיון מתאים. גם אם אדם אחד בלבד מופקד על מלאכת השיווק בעסק, תמיד כדאי שגיבוש הקו השיווקי וההחלטה על פעולות גדולות או מהותיות תיעשה מתוך התייעצות בין שניים או שלושה גורמים לפחות.
 
כך אפשר להבטיח שבמהלך גיבוש דרכי השיווק נלקח בחשבון מכלול של נתונים ופרטים, וכי יש תפיסה מעמיקה וכוללת של צורכי העסק ושל היכולות הנדרשות להוצאה לפועל של האקט השיווקי. במקרים מסוימים יש מקום להתיייעצות עם גורם מקצועי בתחום השיווק, אשר יכול לעזור למקד את הצרכים ולאתר את קהל היעד, ולהמליץ על דרכים להתנהלות שוטפת בתחום זה. הייעוץ החיצוני מאפשר לחברה להעמיד מערך פנימי אשר יטפל הלכה למעשה בשיווק באופן שוטף. זה גם יכול לסייע לחיסכון הכלכלי וגם מקנה לחברה, לאורך זמן, כלים מקצועיים לקידום ושיווק: פילוח קהל היעד, גיבוש קו שיווקי מתאים, מימוש של אסטרטגיות שיווק שונות וכו'.
 
במקרים אחרים – למשל כאשר אין לחברה משאבים להשקעה ופיתוח בתחום השיווק, או כאשר צורכי השיווק גדולים או מורכבים, מוטב לשכור חברה המתמחה בשיווק ולהיעזר בה, תוך שיתוף פעולה צמוד כמובן.
 

איך אפשר לסייע להצלחת השיווק?

כאמור, אם השיווק מתנהל באופן פנימי, חשוב שיהיה שיתוף פעולה וסיעור מוחות, בעיקר בשלבים הראשוניים. גם בעת עבודה עם גורם חיצוני חשוב שתהיה שקיפות מוחלטת, שהגורמים הבכירים בעסק יהיו מיודעים בפרטי השיווק ובקו הכללי וכמובן – שההתנהלות הכלכלית והקצאת המשאבים לשיווק יהיו ידועים ומוסכמים מראש. איש שיווק הפועל מתוך החברה הוא בדרך כלל יתרון, כשהדבר מתאפשר ותואם את אופי החברה ואת תחום עיסוקה. גם במקרים שלא, על פי רוב מוטב שלפחות אחד מאנשי הצוות המעורבים או הבכירים בהנהלה יהיה בעל אוריינטציה לתחום.
 
זה דבר שחשוב לזכור אותו גם בעת ראיונות עבודה וגיוס אנשי צוות. עובד בעל תואר ראשון בתקשורת או בכלכלה, או בעל תואר שני במנהל עסקים, לרוב יהיה מכוון-למידה בתחום השיווק ויוכל להועיל רבות בעבודה מול אנשי שיווק, או בניהול הפנימי של השיווק. במקרה שבו החברה דוגלת בקידום אנשי צוות מבפנים ובהכשרתם, לעתים משתלם אף לעודד עובד רציני ללימודים ממוקדים בתחום ואף לסייע במימונם, מתוך הסכמה על קידום בתחום בתוך החברה והעסקה מתמשכת של העובד.

פינת המומלצים

זוגיות בזיגזג עדכני

זוגיות בזיגזג עדכני

לפרטים נוספים

לצאת מהשגרע

לצאת מהשגרע

לפרטים נוספים

מה שחשוב...

מה שחשוב...

שמעון דולן - אבישי לנדאו
עברית-אנגלית

לפרטים נוספים

ניהול על פי ערכים תשוקתיים / רגשיים, אתיים, כלכליים

ניהול על פי ערכים תשוקתיים / רגשיים, אתיים, כלכליים

שמעון דולן- סלבדור גרסיה-אבישי לנדאו

לפרטים נוספים

The Value of Values

The Value of Values

Educational Cards Games for KIDS and their Families

לפרטים נוספים

EL Valor de los Valores

EL Valor de los Valores

משחק הערכים למשפחה (ספרדית מרכז אמריקה)

לפרטים נוספים

Coaching By Values

Coaching By Values

שמעון דולן - 2011

לפרטים נוספים

מאמן/יועץ, מעוניין לפרסם כלי עזר מקצועי?

מאמן/יועץ, מעוניין לפרסם כלי עזר מקצועי?

לפרטים נוספים

" לנשום" לחיות מתוך שמחה

לפרטים ויצירת קשר

KH ייעוץ משכנתאות

לפרטים ויצירת קשר

איריס שוסטר -יועצת כלכלית למשפחה

לפרטים ויצירת קשר