שלום אורח, התחבר
חיפוש מאמן אישי:
לקבלת ייעוץ אישי

תחומי יעוץ

תחומי אימון

תחומי עו"ד

זמינים לייעוץ

ד"ר קטי אלמליח -משרד עורכי דין

לפרטים ויצירת קשר

סמדר אורבך

לפרטים ויצירת קשר
דני קרני

איפה לפרסם? היכן לשים את הכסף?

נכתב ע"י: דני קרני בתאריך 03/08/2011

האם מודעה בעלת ערך פרסומי?  
-מודעה בעיתון המקומי – אינה בעלת ערך. כמה פרסמנו, רק התאכזבנו
 
-  מידי שנה, אשת המכירות של דפי זהב יוצרת קשר  ומניתן לומר שבאופן התנסחותה ודיבורה מאלצת אותנו לפרסם. ו ומה אנחנו עושים ? אנחנו פוחדים להפסיק. את הפרסום וממשיכים אותו עוד שנה.  היא גם מעלה לנו כל שנה את מחיר החבילה שהיא מציע
 
- פליירים? כנ"ל, חבל על הזמן ועל הכסף. כמה שחילקנו, לא קבלנו כלום. אולי פניה אחת.
 
- דיוור ישיר? אתה יודע כמה זה עולה?? למשלוח, לקניית שמות??
 
 
 
האם המשפטים האלה מוכרים לכם?? -   אלו ציטוטים שאני שומע מבעלי עסקים שונים ומגוונים ומנהלים כל הזמן .
 
הידעתם שפרסום אפקטיבי אמור להביא להחזר על ההשקעה ביחס של לפחות 3:1? על כל שקל המושקע בפרסום לקבל לפחות 3 שקלים בהכנסות???
 
 
 
איפה אתם בענין הזה?
 
חברות גדולות פועלות על עקרון המאסה. יורים הרבה דולרים של פרסום, בדרך כלל לכל עבר, עושים "הרבה רעש" – אבל לעסקים קטנים אין הרבה תחמושת.
 
עסקים קטנים צריכים להיות הרבה יותר מחודדים, חכמים במסר השווקי, ובתמהיל המדיה,
בגלל המחסור במשאבים.
 
המרכיבים להצלחת פרסום:
 
המודעה: מה כותבים??? (זהו החלק החשוב ביותר)
יש לכוון את הפרסום באופן שיביא מכירות, ולא יבנה תדמית.
תמהיל המדיה: היכן מפרסמים? כמה?
תקציב: כמה משקיעים?
זמן – מהו פרק הזמן  במסגרתו נפזר את הפעילות בתחום הפרסום?
 
 
 
מאמר זה מתמקד בתמהיל המדיה. איך יודעים איפה לפרסם וכמה?
 
הסוד שמרבית המשווקים יודעים אך לא ערים לו, נמצא בהגדרת לקוחות המטרה.
באלו קבוצות לקוח אתם רוצים להשקיע כספים כדי שיגיעו אליכם??
 
ובהמשך...
 
לאלו מדיות הם חשופים? מה הם קוראים? מהי הדרך לחשוף אותם בדרך האפקטיבית והיעילה ביותר למסר השיווקי שאותו אנו רוצים להעביר? (עתון מקומי, עתון מקצועי, רדיו מקומי, פליירים, דוור ישיר, דפי זהב ..... )
 
 
 
הפעולות שעליכם לבצע:
 
1. דברו עם לקוחות קיימים שלכם לברר למה הם חשופים. מה הם קוראים . סביר להניח שלקוחות המטרה יתנהגו דומה.
 
2. הראו למספר לקוחות את המודעה שלכם. קבלו הערות כאילו הם רואים אותה פעם ראשונה
 
3. התקשרו למדיות השונות וקבלו את מחירי הפרסום, דפוס, הפקה,מיתוג עיסקי
 
4. אם אינכם בטוחים באפקטיביות של עיתון לדוגמה – קחו את הגליון האחרון, התקשרו למפרסמים ושאלו אותם איך התגובות.
 
דוגמה לתיקצוב של תכנית פרסום פניה באמצעות דיוור ישיר ל1,000 נמענים (יכולים להיות לקוחות קיימים או לא פעילים) ובמקביל פרסום בעיתון מקומי
 
בול עולה 1.60 שקלים. 1,000 מכתבים יעלו לנו 1,600 שקלים . צריך לשלוח פעמיים בהפרש של חודש ימים = 3,200 שקלים
 
שכפול 2,000 מכתבים עולה 300 שקלים
 
2,000 מעטפות לוקחים מן המלאי במשרד, קיפול והכנסה למכתב עושים במשרד – אין עלות.
 
סך קמפיין למשלוח המכתב - 3,500 שקלים. יעד מכירות מן המכתב 10,000 שקלים.
 
בנוסף, נפרסם מודעה בעתון מקומי : רבע עמוד במחיר 750 שקלים, 6 הופעות, סך של 4,500 שקלים.
 
סך תקציב למודעה ולדיוור הישיר = 8,000 שקלים.
 
המטרה היא ביחס 1 : 3 לקבל לכן מכירות בסכום של בערך 24,000 שקל.
 
 
 
מספר עקרונות חשובים ביותר : תכננו מראש. אין להתפתות להצעות של אנשי מכירות .
הם אגרסיבים, ממולחים, וינסו לשכנע אתכם שהעתון שלהם מתאים "בול " לקהל המטרה שלך.
 
עדיף להשתמש במספר מדיות במקביל:
 
 
אל תפרסמו פעם אחת. תמיד מספר פעמים.
החליטו בתבונה על משך זמן הפרסום. יש יתרונות לריכוז מאמץ, יש יתרונות לביזור.
והמסר. המסר. המסר. אין כמו מסר משכנע. זו תורה בפני עצמה.
 
 
בידקו מה עובד ומה לא. כל לקוח המתקשר, שאלו אותו בסוף השיחה איך הגיע אליכם.
אם מדיה מסויימת לא מביאה לפניות – יש לתקן, להחליף – לבדוק ולשנות.
 
בהצלחה .
 
 

פינת המומלצים

זוגיות בזיגזג עדכני

זוגיות בזיגזג עדכני

לפרטים נוספים

לצאת מהשגרע

לצאת מהשגרע

לפרטים נוספים

מה שחשוב...

מה שחשוב...

שמעון דולן - אבישי לנדאו
עברית-אנגלית

לפרטים נוספים

ניהול על פי ערכים תשוקתיים / רגשיים, אתיים, כלכליים

ניהול על פי ערכים תשוקתיים / רגשיים, אתיים, כלכליים

שמעון דולן- סלבדור גרסיה-אבישי לנדאו

לפרטים נוספים

The Value of Values

The Value of Values

Educational Cards Games for KIDS and their Families

לפרטים נוספים

EL Valor de los Valores

EL Valor de los Valores

משחק הערכים למשפחה (ספרדית מרכז אמריקה)

לפרטים נוספים

Coaching By Values

Coaching By Values

שמעון דולן - 2011

לפרטים נוספים

מאמן/יועץ, מעוניין לפרסם כלי עזר מקצועי?

מאמן/יועץ, מעוניין לפרסם כלי עזר מקצועי?

לפרטים נוספים

KH ייעוץ משכנתאות

לפרטים ויצירת קשר

התבוננות - יעוץ להעצמה נשית

לפרטים ויצירת קשר

איריס שוסטר -יועצת כלכלית למשפחה

לפרטים ויצירת קשר