שלום אורח, התחבר
חיפוש מאמן אישי:
לקבלת ייעוץ אישי

תחומי יעוץ

תחומי אימון

תחומי עו"ד

זמינים לייעוץ

Great Business Results

לפרטים ויצירת קשר

נורית ארגז שביט

לפרטים ויצירת קשר
ענת אפרת

טיפול בקשיי למידה בשיטת הקינסיולוגיה

נכתב ע"י: ענת אפרת בתאריך 20/05/2013

באמצעות תנועה מתפתחת פעילותו התקינה של המוח. דבר זה קריטי במיוחד בגילאי הילדות המוקדמת. אז על הילד להיות בתנועה מתמדת, כי כך הוא לומד את העולם, מכיר אותו ומתנסה בו. באמצעות התנועה מתבצעת גם התפתחותם המלאה של כל תפקודי המוח, כיוון שהלמידה מתרחשת בכל תא ותא בגוף ולא רק במוח עצמו. בימינו, בגלל השימוש בטכנולוגיות הרבות הסובבות אותנו, ילדים רבים אינם מבלים זמן מספיק בתנועה. זו הסיבה שאנו עדים בעשורים האחרונים לכך שליקויי למידה והפרעות קשב וריכוז הפכו לתופעות נפוצות ביותר, וכיום אנו רואים יותר ויותר ילדים המאובחנים על טווחי הקשת הזו.
 
מנקודת המבט של הקינסיולוגיה, בחלק גדול מהמקרים מדובר למעשה בהתפתחות התנועתית שלא הגיעה להשלמתה, ולא באמת בקשיי למידה. באמצעות התנועה המוח בונה את "מפת התנועה" וההתמצאות המרחבית שלנו, העדר תנועה מונע מהמוח להשלים את בנייתה. כך נוצר עיכוב בהשלמת התפתחותם המלאה של אחד או יותר מממדי המוח השונים, ועקב כך נפגעת פעולתם המשולבת, הנדרשת לתפקוד מיטבי של המוח. מסיבה זו אנו רואים ילדים רבים המגיעים לגיל בית הספר –הדורש מהם יכולת ריכוז לאורך זמן, יכולת התמקדות קוגניטיבית, יכולת לשבת בשקט ועוד – ואינם מסוגלים לעמוד בדרישות המסגרת. ילדים אלה נראים כבעלי קשיי למידה, כאשר בעצם, ברוב המקרים, הם עדיין לא השלימו את התפתחותם המוטורית.
 
הטיפול בקינסיולוגיה מאפשר עבודת עומק מקפת ובו-זמנית, המסייעת להשלמת בניית מפת התנועה של המוח וכוללת שילוב תרגילי מוח שונים, תיקון והטמעה של תבניות תנועה בסיסיות וכן חיזוק רפלקסים ינקותיים שלא הוטמעו כהלכה (למשל, כתוצאה מלידה בניתוח קיסרי). העבודה על הרפלקסים מסייעת גם לבעיות בויסות חושי.
 
זיהוי סגנון הלמידה האישי - תבנית הלמידה של המוח
סגנון הלמידה שונה מאדם לאדם, והוא מזוהה באמצעות איברים דומיננטיים אצל אותו אדם – המיספרת המוח הדומיננטית, היד, האוזן, העין והרגל הדומיננטיות. באמצעות בדיקות השריר מאבחנת הקינסיולוגיה את סגנון הלמידה האישי של כל אדם, המעיד כיצד הוא פועל בזמן רגיעה ובזמן מתח.
סגנון למידה זה מעיד על אופן עיבוד המידע המועדף עליו - עיבוד המיספרי לוגי ומובנה או עיבוד המיספרי תבניתי וספונטני. בנוסף, אפשר לזהות אילו מערוצי הקליטה והלמידה נגישים לו, ואילו חסומים בפניו. האם הוא לומד טוב יותר מראייה, משמיעה, מדיון ומתפעול חפצים או אולי באמצעות תנועה? לאור מסקנות אלה אפשר לסייע לאדם להבין את דפוסי ההתנהגות הנובעים מתוך סגנון הלמידה שלו, ולהבין מהן הבעיות והקשיים בהם הוא עשוי להיתקל. כך גם יכול הקינסיולוג להתאים לכל מטופל את שיטות הלמידה ואת הפעילויות הנלוות שיתמכו בו, יקדמו ויעצימו אותו, ויאפשרו לו למצות את יכולותיו.
זיהוי תבנית הלמידה של המוח מאפשר גם התאמה של כלים נוספים, שמטרתם לארגן אותה מחדש, כך שתכלול גם את התפקודים שעד כה היו פעילים פחות אצלו ותביא לשילוב כל חלקי המוח כדי שהתפקוד יהיה מיטבי.
 
למידע נוסף היכנסו לאתר שלי:
http://www.kinesiology.neshima.co.il
 

פינת המומלצים

זוגיות בזיגזג עדכני

זוגיות בזיגזג עדכני

לפרטים נוספים

לצאת מהשגרע

לצאת מהשגרע

לפרטים נוספים

מה שחשוב...

מה שחשוב...

שמעון דולן - אבישי לנדאו
עברית-אנגלית

לפרטים נוספים

ניהול על פי ערכים תשוקתיים / רגשיים, אתיים, כלכליים

ניהול על פי ערכים תשוקתיים / רגשיים, אתיים, כלכליים

שמעון דולן- סלבדור גרסיה-אבישי לנדאו

לפרטים נוספים

The Value of Values

The Value of Values

Educational Cards Games for KIDS and their Families

לפרטים נוספים

EL Valor de los Valores

EL Valor de los Valores

משחק הערכים למשפחה (ספרדית מרכז אמריקה)

לפרטים נוספים

Coaching By Values

Coaching By Values

שמעון דולן - 2011

לפרטים נוספים

מאמן/יועץ, מעוניין לפרסם כלי עזר מקצועי?

מאמן/יועץ, מעוניין לפרסם כלי עזר מקצועי?

לפרטים נוספים

התבוננות - יעוץ להעצמה נשית

לפרטים ויצירת קשר

איריס שוסטר -יועצת כלכלית למשפחה

לפרטים ויצירת קשר

פריבה בוסתנאי

לפרטים ויצירת קשר